Deptak w Biłgoraju miałby powstać w ramach przebudowy Parku Solidarności wraz z przyległą do niego ulicą Kopernika. Pomysł ten pojawił się podczas lutowej sesji Rady Miasta. Bilgorajska.pl pisała o tym w artykule pt. Deptak zamiast ulicy?.
21 marca ogłosił konsultacje społeczne, dotyczące modernizacji ul. Kopernika. Były one przeprowadzone w formie elektronicznej, poprzez udostępnienie ankiet konsultacyjnych mieszkańcom miasta, odbyło się także spotkanie konsultacyjne projektanta z mieszkańcami.
Wyniki przeprowadzonych konsultacji są następujące:
- 833 głosy za utrzymaniem dotychczasowej organizacji ruchu wraz z zatoką postojową (70,71%),
- 345 głosów za organizacją deptaka z pozostawieniem możliwości dojazdu dla właścicieli posesji i zaopatrzenia (29,29%).
Jak poinformował burmistrz Janusz Rosłan podczas konsultacji przeprowadzonych wśród mieszkańców ul. Kopernika oraz podmiotów prowadzących tam działalność gospodarczą, które miały miejsce 28 marca, w siedzibie BARR (pisaliśmy o tym w artykule pt. Gorąca dyskusja o deptaku), sześć osób opowiedziało się za budową deptaka, 9 natomiast za pozostawieniem dotychczasowej organizacji ruchu.
Podczas kwietniowej sesji Rady Miasta kierownik refratu inwestycji Jerzy Sosnowski przybliżył radnym warianty koncepcji zagospodarowania pasa drogowego ul. Kopernika.
- wariant pierwszy to odtworzenie stanu istniejącego, ta propozycja zakłada jedynie wykonanie nowej nawierzchni drogi, jak również chodnika, zachowane miejsca postojowe,
- wariant drugi zakłada poszerzenie jezdni o ok. 1 m i usunięcie ustawionych wzdłuż ulicy ławek, wykonanie kieszeni zatoki postojowej do parkowania równoległego od strony parku oraz ułożenie nowej nawierzchni chodnika,
- wariant trzeci to nawierzchnia płaska, czyli bez barier architektonicznych, koncepcja ta zakłada wykonanie miejsc postojowych, 3-metrowej drogi manewrowej oraz ciągu pieszego,
- wariant czwarty - przekształcenie ul. Kopernika w deptak, wyłącznie z ruchem lokalnym, czyli przeznaczonym dla właścicieli posesji i zaopatrzenia, bez wykonania miejsc parkingowych.
- Opierając się na wynikach konsultacji społecznych projektanci skupili się na koncepcji zakładającej możliwość przejazdu dla wszystkich samochodów i wykonanie zatok postojowych do parkowania równoległego, pomiędzy którymi znajdują się elementy małej architektury, bez barier architektonicznych, czyli bez oddzielania chodnika od ulicy - wyjaśniał kierownik Sosnowski. Przestrzeń w naturalny sposób połączyłaby się z modernizowanym Parkiem Solidarności. - W ten sposób stworzyłaby się jedna architektoniczna całość - dodał Jerzy Sosnowski.