Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2023.10.26 09:17

Jak realizować marketing kosmetyków i drogerii?

Drogeria internetowa to opłacalny biznes. Branża kosmetyczna w sieci ma się z roku na rok coraz lepiej. Dla konsumentów zakupy online są wygodniejsze i bardzo często dużo tańsze. Nie da się jednak ukryć, że jest to również branża bardzo konkurencyjna. Oznacza to konieczność prowadzenia skutecznych działań w zakresie marketingu kosmetyków i drogerii. Warto zatem wiedzieć, jak takie działania zaplanować i jakimi kanałami się reklamować.
Jak realizować marketing kosmetyków i drogerii?
Jak realizować marketing kosmetyków i drogerii?

Jak wygląda obecnie polski rynek kosmetyków?

Branża kosmetyczna ma się dziś naprawdę dobrze, a eksperci przewidują dalsze jej wzrosty. Handel kosmetykami to bardzo ważny segment polskiej gospodarki. Przyjmuje się, że wartość rynku aktywów kosmetycznych w Polsce wyniesie w tym roku ponad 31 mld zł. Największy kanał sprzedaży tworzą sklepy drogeryjno-kosmetyczne. Generują one sprzedaż na poziomie 40%. To, co przede wszystkim wpływa na tak dobre wyniki sklepów drogeryjno-kosmetycznych to promocyjne ceny, lokalizacja oraz szeroka oferta produktowa. Co jednak ważne, z roku na rok drogerie stacjonarne tracą klientów na rzecz sklepów internetowych. Oznacza to jeszcze większą i ciekawszą walkę o klientów między różnymi markami we wszystkich kanałach sprzedaży. Jak wskazuje raport PMR, handel detaliczny produktami kosmetycznymi w najbliższej przyszłości skupiać będzie się właśnie na tych dwóch kanałach. Mowa tu o drogeriach stacjonarnych (sklepy pierwszego wyboru) oraz o kosmetycznych sklepach internetowych. Obecnie 83% konsumentów dokonuje zakupów kosmetycznych w drogeriach stacjonarnych, natomiast 37% w sklepach internetowych. Firma PMR wskazuje, że oba te kanały w 2017 roku łącznie osiągną ponad 57% udziału w całym rynku kosmetycznym.

Marketing firmy kosmetycznej lub drogerii - jak zaplanować?

Pierwszym krokiem w działaniach marketingowych marki kosmetycznej powinno być opracowanie skutecznego planu marketingowego. Jego celem jest określenie działań mających na celu doprowadzenie do postawionego sobie celu. Tworząc plan marketingowy w branży beauty, przede wszystkim skupić należy się na kilku istotnych elementach. W pierwszej kolejności konieczna jest dokładna analiza aktualnej sytuacji w zakresie pozyskiwania potencjalnych klientów, a także analiza samej grupy docelowej. Etap drugi polegać powinien na określeniu celów dotyczących ilości pozyskiwanych leadów marketingowych i sprzedażowych. Na ten podstawie możliwe jest opracowanie dokładnej strategii marketingowej. Plan marketingowy musi także zakładać działania z zakresu monitorowania realizacji poszczególnych działań. Marketing w branży kosmetycznej wymaga bardzo dokładnej odpowiedzi na pytanie, kim są nasi klienci? Oznacza to konieczność zebrania dokładnych informacji o grupie docelowej. Kim są? Co sądzą o naszej firmie? Z jakich mediów korzystają? Jak reagują na naszą ofertę? Plan marketingowy powinien także dokładnie wskazywać na wyróżniki oferty firmy na tle konkurencji. Innymi słowy, oferta powinna jasno wskazywać na korzyści, na jakie klienci mogą liczyć, decydując się na skorzystanie z niej. Wśród przykładowych wyróżników wskazać można atrakcyjną cenę, wysokiej jakości składniki, czy dużą skuteczność działania.

Jakimi kanałami się reklamować?

Branża kosmetyczna daje bardzo duże możliwości w zakresie reklamy. Znając dobrze grupę docelową i wiedząc, czym oferta firmy wyróżnia się na tle konkurencji, możliwy jest wybór konkretnych metod marketingowych i kanałów sprzedaży. W dobie internetu podstawą jest skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To właśnie z wyszukiwarki internetowej konsumenci korzystają najczęściej, chcąc pozyskać informacje na temat firm, marek i produktów. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to większy ruch na stronie internetowej, a tym samym większa sprzedaż. Drogerie stacjonarne koniecznie zainwestować powinny w pozycjonowanie lokalne. Nie można przy tym zapomnieć o utworzeniu Profilu Firmy w Google. Dodatkowo pozycjonowanie w wynikach organicznych wsparte powinno być kampanią Google Ads. To nie tylko reklama w wynikach wyszukiwania, ale także w serwisach partnerskich zrzeszonych w sieci reklamowej Google, w tym np. w YouTube. To skuteczny sposób na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Marketing w branży beauty musi opierać się także o content marketing i media społecznościowe. Content marketing polega na tworzeniu wartościowych treści. Mogą to być teksty na blogu, artykuły sponsorowane, wywiady, czy wpisy gościnne. Bez social mediów trudno jest wyobrazić sobie współczesny marketing. Z portali społecznościowych korzystają miliony użytkowników, a wśród nich są potencjalni klienci promowanej firmy. W kontekście mediów społecznościowych dobrą decyzją będzie również zaangażowanie influencerów. Marketing drogerii i kosmetyków to nie tylko internet. Warto zainwestować również w reklamę w telewizji.

Reklama w telewizji - czy musi być droga?

Reklama kosmetyków w telewizji to dla wielu marek podstawa. Nie da się bowiem ukryć, że jest to bardzo skuteczny sposób na dotarcie ze swoim przekazem do szerokiej grupy konsumentów. Co ważne, taka reklama wcale nie musi być droga. Planując działania reklamowe w telewizji, warto skorzystać z pomocy domu mediowego. Dlaczego? Przede wszystkim oznacza to współprace ze specjalistami w zakresie reklamy telewizyjnej. Domy mediowe na co dzień tworzą, planują i zarządzają kampaniami reklamowymi w telewizji. Oznacza to możliwość skorzystania z kompleksowych rozwiązań. Dom mediowy gwarantuje opracowanie skutecznego media planu, dzięki któremu możliwe będzie dotarcie z reklamą do określonej grupy docelowej. Poza tym taka współpraca jest tańsza w porównaniu z zakupem czasu reklamowego bezpośrednio w stacjach telewizyjnych. Wynika to z tego, że domy mediowe korzystają z ofert kierowanych tylko do nich. Dzięki temu koszt telewizyjnej kampanii reklamowej realizowanej za pośrednictwem domu mediowego może być dużo tańszy w porównaniu z kosztem współpracy bezpośrednio ze stacjami telewizyjnymi.

Red.
REKLAMA
Oceń:
1 głos
Jak realizować marketing kosmetyków i drogerii?, 5.0000 out of 5 based on 1 ratings
Red. dodany
 
Odsłon: 1207
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
21 czerwca 2024 Region
Zmiany personalne w parafiach [LISTA]
W piątek 21 czerwca biskup Marian Rojek ogłosił decyzje personalne dotyczące kapłanów diecezji zamojsko-lubaczowskiej. W jakich parafiach będą zmiany?
dzisiaj, 08:46 Obsza
Największy piknik wojskowy w regionie już w tę sobotę
dzisiaj, 09:34 Księżpol
Osobówka w płomieniach
w sobotę, godzina 21:36 Biłgoraj
30-lecie BARR S.A.
Od 30 lat Biłgorajska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. wspiera przedsiębiorców z terenu miasta i okolic. Jubileusz spółki, z udziałem akcjonariuszy, przedstawicieli władz państwowych i samorządowych oraz przedsiębiorców, zorganizowano w sobotę 22 czerwca w Biłgorajskim Centrum Kultury.
dzisiaj, 10:42 Biłgoraj
Nielegalny salon gier zlikwidowany
w sobotę, godzina 08:46 Powiat
Alert trzeciego stopnia dla powiatu
w czwartek, godzina 20:55 Biłgoraj
Powiat zakończył rok z deficytem, ale pozyskał 58,8 mln zł na inwestycje
W czwartek 27 czerwca odbyła się najważniejsza w całym roku sesja Rady Powiatu Biłgorajskiego. Podczas obrad radni głosowali nad wotum zaufania i absolutorium dla Zarządu Powiatu. Jakie decyzje podjęli?
w czwartek, godzina 08:12 Księżpol
Stanowiska dyrektorów powierzone
we wtorek, godzina 10:30 Żelebsko
Powrót legendy na festiwalu w Żelebsku
dzisiaj, 09:45 Biłgoraj
Nie żyje prokurator Marek Głowala
W środę 26 czerwca zmarł prokurator Marek Głowala - prokurator Prokuratury Rejonowej w Biłgoraju. W latach 2016-2019 kierował tą jednostką jako prokurator rejonowy.
w czwartek, godzina 13:21 Sól
Zderzenie osobówek na DW 858. Jedna osoba trafiła do szpitala
w czwartek, godzina 08:50 Długi Kąt
Ciężarówka wjechała w pociąg
w poniedziałek, godzina 07:58 Obsza
Jest przetarg na drogę, która skróci podróż na Podkarpacie
Na tę inwestycję mieszkańcy gmin Obsza w województwie lubelskim i Stary Dzików na Podkarpaciu czekali wiele lat. Ich oczekiwania powinny się spełnić za 1,5 roku. Wtedy powstanie droga, łącząca obydwie gminy i województwa. Gmina Obsza właśnie ogłosiła przetarg na realizację tego zadania, na które ma przyznane dofinansowanie z ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych "Polski Ład".
w środę, godzina 10:31 Obsza
Cztery stanowiska dyrektorskie do obsadzenia
dzisiaj, 07:48 Józefów
Nowa stawka za wywóz ścieków
w czwartek, godzina 18:35 Gmina Biłgoraj
Skarbnik gminy odwołana
Podczas IV sesji Rady Gminy Biłgoraj, która odbyła się w czwartek 27 czerwca, radni podjęli uchwałę o odwołaniu ze stanowiska skarbnik gminy Małgorzaty Kozłowskiej. Kto będzie pełnić tę funkcję?
w poniedziałek, godzina 17:52 Biłgoraj
Zmiana na stanowisku prezesa Fundacji Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej
w środę, godzina 13:56 Biłgoraj
Zmiany personalne w komendzie
w czwartek, godzina 14:36 Powiat
Tour de Pologne Women na drogach powiatu. W sobotę będą utrudnienia
W najbliższą sobotę 29 czerwca br. kolarki biorące udział w wyścigu "2. Tour de Pologne Women 2024" będą przejeżdżać przez powiat biłgorajski. Kolarki wjadą na teren powiatu biłgorajskiego od strony powiatu zamojskiego. W związku z tym wystąpią zmiany w organizacji ruchu oraz utrudnienia w gminach Frampol, Goraj, Turobin.
we wtorek, godzina 19:05 Gmina Łukowa
Osobówka w rowie. Kierujący trafił do szpitala [AKTUALIZACJA]
w niedzielę, godzina 19:44 Frampol
Sołecka rywalizacja [WYNIKI]
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl