W przedświątecznym tygodniu został przegłosowany budżet województwa lubelskiego - w sumie to 1 mld 222 mln zł, z czego pół miliarda to środki na inwestycje. Wydatki inwestycyjne to dokładnie 572,77 mln zł.
- Główny kierunek inwestycji w budżecie województwa na 2021 rok to rozbudowa dróg na kwotę 289,13 mln zł. Kluczowe inwestycje drogowe to drogi wojewódzkie nr: 835 (Lublin - Grabownica Starzeńska), 833 (Chodel - Kraśnik), 801 (Warszawa - Puławy), 836 (Bychawa - Kębłów), 812 (Biała Podlaska - Krasnystaw), 830 (Lublin - Bochotnica), 820 (Sosnowica - Łęczna). Łącznie będzie to ok. 120 km dróg i 5 mostów - wyjaśnia rzecznik prasowy marszałka województwa Remigiusz Małecki.
Część tych pieniędzy samorząd województwa przeznaczy na wymienioną już trasę nr 835, a o podpisaniu umowy na remont odcinka drogi wojewódzkiej z Biłgoraja w kierunku południowym pisaliśmy w sobotę, 19 grudnia, w artykule pt. Umowa na przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 835 podpisana.
W budżecie na przyszły rok zabezpiecznono też środki na inną, niezwykle ważną dla mieszkańców powiatu biłgorajskiego inwestycję. Chodzi o remont części drogi nr 858, czyli tej biegnącej w kierunku Zamościa. Od wielu lat jest ona w opłakanym stanie, a podróżowanie zwłaszcza w zimowych warunkach stanowi wyzwanie. Temat ten poruszaliśmy już kilka lat temu. O wyjaśnienia prosiliśmy dyrektora ZDW - Co z przebudową drogi wojewódzkiej 858?.
Wiadomo już, że sama przebudwa nie będzie realizowana w najbliższym czasie, zrobiono jednak już pierwszy krok w tym kierunku. Poinformował o tym wicemarszałek województwa lubelskiego Michał Mulawa.
- W przyszłym roku Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpisze przetarg na dokumentację przebudowy drogi 858 Biłgoraj - Szczebrzeszyn. Przy projektowaniu trasy i przygotowywaniu dokumentacji będziemy spotykać się z mieszkańcami - zapewnił marszałek Mulawa.
ZDW podjął też decyzję o przygotowaniu dekomentacji niezbędnej do wykonania obwodnicy Tarnogrodu. - To również bardzo potrzebna inwestycja, wszyscy którzy tam mieszkają doskonale wiedzą jak miasto się korkuje, ale obwodnice to też nowe tereny inwestycyjne i budownictwo mieszkaniowe - podsumował Mulawa.