Najważniejszym punktem obrad było przedstawienie przez wójta Antoniego Łukasika raportu o stanie gminy za 2018 rok. Raport został w całości opracowany przez pracowników Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych pod przewodnictwem sekretarza Zenona Głowali. Zostały przedstawione w nim zrealizowane przez władze samorządowe działania w sferze: organizacyjno-funkcjonalnej, finansowej i inwestycyjnej, społecznej, infrastrukturalnej i obywatelskiej. Wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się z treścią raportu na stronie http://www
Po zakończeniu roku budżetowego rada gminy ocenia pracę organu wykonawczego - wójta - w zakresie działalności finansowej gminy. Najważniejszymi punktami obrad było głosowanie nad udzieleniem wotum zaufania i absolutorium wójtowi. Radni Gminy Goraj jednogłośnie zdecydowali o udzieleniu wotum zaufania i absolutorium za rok 2018.
W swoim wystąpieniu wójt dokonał podsumowania działań samorządu gminnego za ubiegły rok. Komisja Rewizyjna pozytywnie oceniła zarówno sprawozdanie finansowe, jak i sprawozdanie z wykonania budżetu za 2018 rok i przedstawiła Radzie Gminy Goraj wniosek o udzieleniu Wójtowi absolutorium. Również Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała wniosek Komisji Rewizyjnej o udzieleniu absolutorium Wójtowi z tytułu wykonania budżetu za rok 2018.
Dochody gminy ogółem w ubiegłym roku wyniosły 18 424 303,26 zł., natomiast wydatki ogółem wyniosły 20 112 088,23 zł. Rok 2018 podobnie jak lata wcześniejsze upłynął pod znakiem realizacji wielu ważnych dla mieszkańców inwestycji. Na ten cel gmina Goraj przeznaczyła kwotę niemal 7 mln zł, co stanowi jedną trzecią całego budżetu gminy. Natomiast majątek gminy w stosunku do roku poprzedniego powiększył się o ponad 6 mln zł i obecnie wynosi 49 mln zł.
Wójt podziękował za udzielone zaufanie, zaznaczył, że jest to wspólny sukces radnych, sołtysów i pracowników urzędu. Podziękował radnym za współpracę przy zarządzaniu gminą, a sołtysom za życzliwość i pomoc. Podziękowania skierował również do pracowników Urzędu Gminy, organizacji pozarządowych oraz całego społeczeństwa gminy